5 SEO technieken die hun waarde verloren hebben

SEO technieken

De tijden veranderen. SEO technieken die vroeger effectief waren, hoeven dat nu niet meer te zijn. Dat komt doordat zoekmachines steeds slimmer worden. Eigenlijk is dat goed nieuws. Niet alleen voor jou, maar ook voor je concurrenten wordt het steeds moeilijker om een website door middel van kunstgrepen hoog in de zoekresultaten te laten eindigen. Je moet gewoon zorgen dat je site daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft voor je bezoekers, door informatie van hoge kwaliteit te bieden en te presenteren op een wijze die ook voor de modernste (mobiele) toestellen geschikt is. In het navolgende zetten we een aantal praktijken op een rij die niet of nauwelijks meer werken.

Meer lezen...

Een chronologisch overzicht van Google updates 2014 – 2015

Google updates

Hoe vaak Google updates uitbrengt van zijn algoritmes om de positie van websites in zoekresultaten te bepalen, weet alleen het bedrijf zelf. Wel weten we hoe vaak Google met een officiƫle update komt. Daarnaast zijn er soms sterke aanwijzingen voor een tussentijdse SEO update. Het lijkt er dus op dat Google continu zijn algoritmes verbetert, en dat is ook eigenlijk wel logisch. Er zullen altijd nieuwe manieren worden bedacht om de zoekresultaten te manipuleren, en los daarvan schrijden de technieken voort om te bepalen hoe nauwkeurig een webpagina bij een zoekvraag aansluit.

Meer lezen...

De 30 slechtste SEO technieken die er bestaan

30 seo technieken

De vraag “Waarom scoort mijn website slecht?” is meestal simpel te beantwoorden: “Je hebt je niet gehouden aan Googles richtlijnen voor webmasters“. Maar dat is een dooddoener. Die richtlijnen zijn omvangrijk, en niet altijd helder. Er zijn veel manieren om met de beste bedoelingen je website zodanig aan te passen dat je per ongeluk je eigen ranking omlaag haalt. In het volgende zetten we 30 zaken op een rij die de ranking van je website schaden.
                                                                                                                                            

Meer lezen...

Google penalty? Vijf stappen om je rankings terug te krijgen

Google penalty

Vaak brengen marketeers of zaakvoerders in een website wijzigingen aan die een Google Penalty veroorzaken. Dat komt doordat Google erop gebrand is om voor de gebruikers waardevolle informatie naar voren te halen, terwijl webmasters graag hun site onder de aandacht brengen. Het is heel menselijk om in je ijver je eigen site te promoten, de grens te overschrijden van wat volgens Google aanvaardbaar is (vooral als je niet weet waar die grens ligt). Wat bedoeld was als SEO, pakt dan precies omgekeerd uit: je website scoort slecht. Gelukkig is het niet moeilijk om van een Google penalty weer af te komen. We geven je hieronder de vijf stappen die daarvoor nodig zijn.

Meer lezen...

Wat is een 301 redirect? Tips & tricks voor een succesvolle omleiding

301 redirect

Een website die geoptimaliseerd is voor zoekmachines? Die is zijn geld zijn goud waard. Maar soms zijn er redenen om je site geheel of gedeeltelijk naar een ander domein te verhuizen. De informatie die zoekmachines in het verleden over je website hebben verzameld, klopt dan niet meer. Dit zou betekenen dat je je SEO-scores opnieuw zou moeten opbouwen. Hiervoor bestaat een eenvoudige oplossing: een 301-redirect. Hieronder leggen we uit wat het precies is, wat de voordelen zijn en wat de risico’s zijn als je het achterwege laat. En natuurlijk ook hoe je zelf een 301-redirect kan instellen.

Meer lezen...